فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش دوم)
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
فواید ورزش پیش از صرف وعده های غذایی (بخش دوم)
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 277
نویسنده : پارمیس

آیا ورزش کردن پیش از خوردن صبحانه تأثیر بیشتری در کاهش وزن دارد؟

ورزش کردن پیش از صبحانه سبب افزایش چربی‌ سوزی می‌شود؛ اما این بدان معنا نیست که ورزش در حالت ناشتا سبب از دست دادن وزن بیشتری می‌شود. در واقع کاهش وزن فقط از یک معادله پیروی می‌کند؛ معادله‌ی میزان انرژی دریافتی و میزان انرژی مصرفی. هر چه میزان انرژی دریافتی بیشتر از انرژی مصرفی باشد، انتظار می‌رود شخص افزایش وزن داشته باشد و هر چه میزان انرژی مصرفی بیشتر از میزان انرژی دریافتی باشد، شخص دچار کاهش وزن می‌شود. شواهد نشان می‌دهد که اگر وعده‌ی صبحانه را در طی یک شبانه‌ روز به‌کل حذف کنیم و به‌جای آن ورزش کنیم، معادله‌ی میزان دریافت و مصرف انرژی تغییر می‌کند و بیشتر به‌سوی چاقی گرایش پیدا می‌کند. همچنین شواهد دیگری حاکی از آن است که حتی اگر پیش از صبحانه ورزش کنیم و سپس صبحانه خود را میل کنیم - با وجود افزایش چربی ‌سوزی - باز هم میزان کاهش وزن نسبت به زمانی‌که بعد از میل کردن صبحانه ورزش کنیم برابر خواهد بود. بنابراین، افزایش چربی‌ سوزی الزاما به‌معنای از دست دادن وزن بیشتر نیست.

اکنون دانشمندان تأکید دارند که این مطالعه باید روی زنان هم صورت گیرد. البته احتمالا نتایج آزمایش‌ها با نتایج مطالعه‌ی انجام شده روی مردان یکسان باشد، چرا که در یک مطالعه‌ی دیگر مشخص شده است که ورزش کردن پیش از خوردن صبحانه باعث افزایش چربی ‌سوزی در زنان می‌شود. همچنین در این مطالعه مقصود از ورزش فقط ورزش‌های مقاومتی طولانی‌ مدت نظیر دو آهسته و دوچرخه سواری بوده است. بنابراین، شاید نتوان نتایج بدست ‌آمده را به ورز‌ش‌های دیگری مانند بدنسازی و ورزش‌های شدید تعمیم داد. یافتن راه‌هایی برای افزایش مزایای سلامتی ناشی از ورزش ممکن است به کاهش شیوع روزافزون بیماری‌هایی مانند دیابت نوع ۲ کمک کند. در مجموع، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که انجام ورزش پیش از وعده‌های غذایی برای سلامتی مفیدتر است. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: SPORT , HEALTH , FOOD , انسواین , کاهش وزن , چربی سوزی , فواید ورزش , زمان ورزش , زمان غذا خوردن ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: